Thursday, June 7, 2012

Childhood Moment

Assalamualaikum n Heyya !

dulu zaman kami kanak-kanak, fokus bila waktu my sister and brother will having examination
Mak buat apa tahu . Mak cabut wayar TV dan sorokkan TV dalam bilik dia . Btw takdelah sorok,
TV zaman dahulu kan gedabak . Tapi macam letak dalam bilik dia macamtulah . Dengan 'bahagianya' semua orang tak dibenarkan menonton TV including parents juga sampailah kakak n abang habis exam . Dan pernah satu haritu mak aku pergi pasar. Then kami bertiga pun masuk ke bilik mak dan senyap2 pasang TV dan menonton Dragon Ball bersama-sama . Bila mak balik pasar mak kata "amboiiii . pasang tv ye ". Then kena tutup balik dan hadapi situasi tu macam biasa .

waktu zaman aku pulak
Mak cabut wayar computer . No internet no apebenda semualah . But bila ada kerja je mak bagi guna . Tapi tu pun kdg2 menyelam minum air . Buat kerja sambil bukak FB , TWT , Youtube , Blog . Boleh katekan zaman aku ni untung jugaklah kot . Kadang takde komputer pun still boleh on social network guna smartphone . Kadang takdelah bosan sgt tak dapat internet coz TV still ada . Astro lagi . Zaman kakak abang aku mana ada Astro . Semua bergantung harap pada RTM n TV 3 7 .


Im asking myself
"bila aku nak ada kesedaran ? "
IDK .


3 comments:

  1. masa zaman I kecik2 dulu pun my parents buat macam tu. Tapi xde la sampai angkut tv dalam bilik. Dieorang amik wayar je. Huhuhuhu

    ReplyDelete
  2. hahahaha ..tapi boleh kata mujarab lah cara ni. Buktinya akak n abg berjaya dlm study dorg :)

    ReplyDelete
  3. dtg singgah sini melawat dan follow.nt follow sy ok.

    ReplyDelete