Sunday, April 28, 2013

"Industri Filem Akan Hancur "


Assalamualaikum and Heyyaww !

Move on with the title and story guyss ...

So, baru-baru ni aku stalk lah Twitter FT and nampak satu tweet yang dia kata 'Industri Filem Malaysia akan Hancur kalau Pas memerintah ' . I was like , ok.. siapa pulak yang keluarkan statement mengarut ni kan . Takkanlah FT ? Aku tahulah dia macamana kan . Kata penyokong tegar sejak 2007 ? 

Jadi , aku yang selalu curious tentang topik-topik hangat di twitter ni pulak , buka lah Facebook. Dan akhirnya jumpa jugak siapa yang keluarkan statement ni . Nak tahu siapa ? Jeng jeng jeng *drumroll* . haha..

Rupanya Norman KRU . Ok, dia pun memang sokong Kerajaan aku rasa . Then aku teringat pula statement Abby Abadi yang kata kalau pelakon-pelakon yang berhijrah macam dia, akan lebih senang cari makan kalau  PAS memerintah . Dan dulu kenyataan Abby Abadi ni kena bangkang dengan si Umie Aida .

For me . Rezeki tu bukan nya datang dari parti politik yang memerintah . Tapi rezeki tu kan datang dari Allah ? Even sekarang ni , kerajaan memerintah pun .. still banyak artis yang tak dapat cari makan . So mana datangnya isu macamni ? Dan jika berlaku rombakan pemerintah di Malaysia pun , tak mungkinlah industri hiburan akan hancur. Tapi perkataan yang lebih sesuai adalah Industri kita akan BERUBAH . Dalam Islam pun , bukan dilarang untuk berhibur cuma ada batas yang telah ditetapkan . Maaf jika aku tersilap dalam bab ni .

And aku tengok , industri filem Malaysia sekarang macam dah takde modal . Lebih banyak mengutamakan aksi-aksi yang bukan menggambarkan identiti Malaysia yang agama rasminya Islam dan penduduk utamanya berbangsa Melayu . Ni cuma pendapat aku .

And ni statement yang paling tak boleh bla lah bagi aku . Statement yang Kelantan amalkan pemerintahan Islamik , tapi kes HIV paling tinggi di Malaysia .

Aku pun pelik . Wujud lagi orang yang macamni rupanya. Kita tak boleh salahkan agama . Islam sendiri melarang umatnya berkelakuan buruk , sentiasa mengamalkan sifat mahmudah . Tapi kalau taknak ikut jugak, salah siapa sebenarnya ? Salah diri sendiri lah kan ? Perlu ke salahkan agama ? Adakah kalau tak amalkan pemerintahan Islam , kes HIV akan menurun ? Aku pun tak faham apa yang difikirkan oleh Si Norman ni .


Mesti jadi isu Bikin Panas kat Melodi  nanti .
Haha .
Kalau nak menyatakan pandangan pun , agak-agaklah .

Tschuss !



No comments:

Post a Comment