Friday, August 30, 2013

Ceritera Bulan Sabit Merah


ehemmm. Test mic 123 .
Assalamualaikum ! How are you people ?
I'm fine , alhamdulillah . 
So , quite a long time tak menaip kat blog . Bukannya tak da idea 
but , kalau boleh , nak post cerita yang gempak-gempak je . *kononnyelahkan .

Okay . This is story about my co activity at uni . Time orientasi , actualy before nak masuk uni lagi ,
memang terfikir nak masuk PBSM . Dipendekkan cerita , aku dapat lah masuk PBSM seperti yg dirancang .


T-shirt PBSM dekat Uni tak sama warna mcm dekat sekolah . :D

Aku ingatkan , masuk PBSM ni , chill lah sikit kan . Aku ingat PBSM ni stand for Persatuan Bulan Sabit Merah , tapi rupa-rupanya Persatuan Boleh Sakit Mental ~ hahaha . Ada sebab nya aku cakap macamni . Satu , sebab menurut senior-senior , PBSM ni lah ko yang paling susah nak skor sbb jurulatih susah nak bagi markah . Dua , sebab salah seorang jurulatih kiterorang ni askar . Ya Allah , kasar gila dia and dia treat kami ni macam askar . Sampai aku kadang-kadang terfikir , PBSM kat Uni ni nak serve askar ke apa ? . Jurulatih PBSM ni muka semua nak kerek je . Kadang kita tak buat salah besar sangat pun , tapi cara dia marah tu mcm salah yang sebesar alam . Huh . Tapi disebabkan mereka jurulatih , kita kenalah respect kan ? But . Lebih baik kalau kita respect each other .Kami student pun ada perasaan juga :) *emosi gila . hehe

-Me and Laila-

Tapi , walau sesakit mental mana pun aku rasa bila datang Ko . Aku tetap rasa semangat . Semangat ni datang dari Groupmate PBSM aku sendiri . Diorang sumpah happening dan hubungan kiterorang rapat macam keluarga . Even kiterorang jumpa seminggu sekali je , tapi kami semua tak pernah kekok nak berborak atau bercerita mcm hari-hari jumpa . Itulah satu-satunya sebab , aku tetap happy dtg Ko even kena denda , kena marah dengan jurulatih  :)

Dah tak lama dah nak habis sem 1 .
Cepat betul masa berlalu . :)
Tschuss ! 

No comments:

Post a Comment