Thursday, November 5, 2015

Spontaneous Friday : Feels old already


Heyyaw and Assalamualaikum people ! Happy Friday and to gentleman don't forget your Friday prayer today .

For today post , we just go a bit relax and do some throwback of myself .
Basically , in my house , I got my own cupboard where I put all my old stuff since I were in primary school actually .
When I have nothing to do , I really love to find all these stuff back and then throwback the memory that  I've been through related to that stuff . #memangperangaisusahmoveon.

So let's see what I have .


*From left to right

1- Pencil Box

or else I will called it ' Kotak Box ' (i'm not good at English that time . hahaha) . Pencil box yang atas sekali tu hadiah waktu maulidur rasul kat sekolah agama . It was a quiz actually . You got a question and you need to write the answer on a piece of paper then submit it to Ustaz. The students can send their answer as many as they want. Then later on , Ustaz will pick up any paper that have been submitted by the students , if the answer was right , they got the presents . So , this girl who name Sri Nazwa , she so excited about this and what she did was , she wrote the answer on a piece of paper , Satu paper dibahagi 10 kotak and ada 10 jawapan . Then budak ni pergi photostat jawapan dia lagi 10 helai . Gunting semua kotak2 tadi , sekarang dia dah ada 100 keping kertas berjawapan . So waktu ustaz cabut , kertas yang di pick up nya asyik kertas budak ni je .. Hahahaha.. Pencil box ni langsung tak pernah guna pun .  

Pencil case yang bawah tu pula , I bought it waktu hari kantin and I used it when I was in Year 4 primary school. Dah berkarat pun. T.T , but still simpan lagi sebab sayang :D

2- Rekod Prestasi Pelajar (Yellow Card)

That was my reportcard waktu darjah satu . How I wish every examination that I've been through, will get a good result just in this reportcard . Hahaha

3- Script Card (Pink Card)

Kad skrip waktu darjah 3 untuk persembahan sempena Maulidur Rasul . Kena buat persembahan cerita waktu tu . Aku pernah dapat offer wakil sekolah pertandingan bercerita , tapi aku tolak sebab aku ni jenis susah sikit hafal teks panjang-panjang . *rindutime2buatpersembahankatsekolahdulu

4- Jam Pink

Jam pink tu hadiah abah sempena resut peperiksaan yang cemerlang  waktu darjah 2. Antara hadiah yang pernah aku dapat waktu dapat result cemerlang adalah ( set barang mandian , basikal , kamus , handphone ) Sekarang bila dah besar , cukuplah buat doa selamat je . *yesridahbesardantua

5- Surat

Yeahhh ! dulu pernah merasa main surat-surat . Miss the feelings of excitedness when the postman deliver the letters and one of those letters was yours .

6- Diary

Got my own diary when I was 11 . Actually I never finished wrote a diary when I've one . Basically , in my diary , i'm not writing about what I've been through in life everyday , but its more about the guy that I admired at school and the person who I hate so much . I still have a diary until now but an online diary where I always update it through my phone . Gelak sorang-sorang bila baca balik apa yang aku tulis dalam diari tu . 

7- Gameboy CD

I bought that CD from my brother in 2007 . So many game in one CD . I love to play Mario , Pac Man , Pokemon and many more . Waktu tu zaman komputer besar tu or I called it Komputer Jendul . CD ni juga menjadi punca pergaduhan antara adik beradik pada waktu tu . Hahahaha .

8- Timetable

I dont know why , in so many things that can be a collection , I choose to collect a timetable . Basically I'll get for free after bought the school stuff . Got many of them but never used it . I used to write my class schedule in the note book rather than in this timetable sbb selalunya mesti kotak dia tak cukup . Hahaha.


9- So called Magazine

Aku mengaku yang aku memang kuat berangan dulu and berkawan pula dengan jenis yang sama kuat berangan juga . Then me and my friends came out with first book 'Sehati Sejiwa' in 2005 *poyo je ayat. hahaha . Its a hand written book , waktu tu buruk gila tulisan aku . Then after satu buku , aku buat buku yag lain pula ( Buku Kids , Smart Kids , Info Kids and Fun Kids ). Terakhir sekali aku buat buku ni waktu form 1 . Dalam tu ada mcam-macam content and bila aku baca balik sumpah tergelak sorang-sorang . It will reminds me of my friends too . Aku juga pernah acah2 nak tulis mini novel tapi its more like script actually , so I wrote a book called The Mystery (kisah beberapa orang sahabat yang mengembara menggunakan permata untuk melawan makhluk gergasi ) and Fiona ( kisah seorang gadis yang diminati ramai tapi susah nak jatuh cinta sebab masa lampau dia) 

Hahahahahaha.. dah2 aku rasa nak tergelak sekarang , Sebab memang tak boleh go dengan perangai kuat berangan aku tu . But actually , aku tak habis tulis pun 2 cerita tu , sebab dah malas dan semakin membesar . Hahahahaha . Lagi satu , buku-buku ni siapa nak baca kena ada member card . Waktu tu ada juga lah yang terpengaruh beli member card tu . hahaha. Nak dapat member card kena bayar RM 0.50 sen . Jangan tanya aku kenapa murah sangat . Sebab waktu tu nilai 50 sen tu besar gila bagi seorang budak sekolah rendah bernama sri nazwa. Hahahaha :D 

10- Name Tag collection

Name tag Ketua Tingkatan tu dapat waktu form 5 , name tag pengawas waktu darjah 3 and name tag 'Nazwa' tu waktu jadi ahli Puteri Islam and lastly Button 'Lulus Sempurna' dapat waktu form 4 .


So yeahh , I'm done my story . 
Yes , I feel old already when I'm think about how long that I've been keep all these stuff .

Tomorrow got MUET examination , I hope everything will be good . Pray for me .
and have a nice Friday !


Tschuss :)

No comments:

Post a Comment