Monday, December 12, 2016

JTS Appreciation Post


Assalamualaikum and Heyyaw !
Now Playing : In My Place by Coldplay .

*not in the photo but always in my heart, Zik and Fara.


Dengan rasa mengantuk yang teramat . Still decide nak tulis this appreciation post because finally my first short film telah selesai menjalani pengambarannya !


Zarul a.k.a Daddy - The best PA I ever had. Everything yang aku plan dan dream for this short film takkan berjaya tanpa bantuan kau. Thanks . 1- Sebab tak pernah jemu untuk reply segala whatsapp aku untuk settlekan masalah-masalah production. 2- Tahan mengantuk demi settlekan cerita ni 3-Bagi idea untuk solve the problem 4- Giving me some inner spirit. 5- Tahan nak hadap perangai annoying aku.

Adda a.k.a Maklang - Thanks untuk transport and jadi runner . Thanks sebab jadi tong sampah masalah aku and comforting me bila aku dah serabut dengan everything. Thanks atas setiap kesabaran yang diberikan. Sanggup turun KL-Shah Alam , drive Shah Alam-Jeram lepastu balik KL. hahaha. Gila tough kau ni. Thanks sebab bagi idea waktu shooting so the scene nampak lagi okay.

Nik a.k.a Father-in-Law (kononnya) - Thanks untuk setiap effort yang kau bagi in post production, transfering , editting , nak hadap muka aku lagi sampai habis editting kan ? Hahahha. Nasib aku cute an ? Hiks. Aku faham kepenatan kau, dan bak kata aku, kalau lah aku boleh stay kat kolej korang, aku akan stay sama-sama dengan korang untuk siapkan editting tu. Thanks sebab tak give up walaupun pada awalnya kau acah nak give up. Aku tahu kau sayang member kau yang sorang ni dan takkan biarkan dia kesusahan kan ? Hahahaha

Fae a.k.a Syida - Thanks sebab sanggup accept the challenge untuk bawak watak Syida. You did well sister ! Thanks for ur camera. Tanpa camera kau, aku rasa muka aku macam potato je dalam tu. Thanks for the transportation and ur time. Thanks sebab dengar masalah aku yang lebih kurang masalah kau. Hahahaha . Thanks sebab give the idea juga untuk buat skrip lebih menarik.

Merah a.k.a husband (kononnya) - Thank you sebab sanggup nak tolong our crew untuk lakonkan watak utama sebab macam kau je yang sesuai untuk watak tu. *ceyyyyyy :D . Aku appreciate gila pertolongan kau, aku faham kau pun mesti ada banyak commitment lain tapi still agree nak tolong. You succeeded to deliver the character perfectly and thank you sebab ada bagi idea to make the scene nampak menarik. Thanks sbb selalu creating a good mood for me. Tersangatlah membantu untuk aku bawa watak aku sebaik mungkin. Thanks for all your time and dedication in this short film. Sorry kalau ada yang terkurang atau buat kau tak selesa ke. Aku harap after this we still being a good friend and can help each other.

Zik a.k.a Fairell - Walaupun satu scene je, tapi aku tetap appreciate kehadiran kau dalam short film ni. Tanpa kau, lari la jalan cerita aku ni. Thanks sebab nak tolong our crew even busy and tak sama course dengan kiterorg, sama macam Merah. Thanks for teguran and sorry juga kalau ada yang terkurang atau buat kau tak selesa/puas hati. And like I said before this, aku harap we still being a good friend and can help each other next time.

Taufiq a.k.a Tok Kadi (tak bertauliah)- Hahahaha. Thanks sebab agree nak jadi watak sampingan. Yelah, tanpa kau, tak kahwin la aku kan ? *eh.  Thanks juga sebab jadi cameraman tanpa sengaja. *eh lagi. hahahaha. Harap lepasni kalau kau susah ke apa, aku dapat tolong kau juga.
Fara a.k.a Miss Sherry - You deliver the character well ! Thanks for ur time untuk jadi watak sampingan and create the mood of the scene.

Sebenarnya ramai lagi yang terlibat, tapi nanti ambil masa dua hari la pula nak story. Hahahaha. Tanpa nama-nama yang disebut kat atas ni, tak berjaya la pengambaran ni. JTS crew ada 5 orang je and if nak settlekan 21 scene without pertolongan korang (Merah, Zik, Taufiq, Fara and etc) , tak berjaya la assignment kami ni. May Allah repay all your kindness . This is one of the best short film crew I ever had !

 From myself , aku minta maaf kalau aku tak deliver the character well and maybe akan menjejaskan cerita, bila cerita terjejas, markah pun maybe affected. Haaaa ! hahaaha. Sorry if i'm not being a good leader, buat korang down ke, buat korang menyampah ? (maybe selalu), tak banyak membantu n thanks at the first place untuk terima cerita aku ni. I got many weaknesses, and kehadiran korang, banyak menutupi flaws tu. Hmmm.  See you guys at post mortem party. haaaa gituu ! hahahaha. I wish my post production team akan dipermudahkan urusan dorang untuk settlekan editting. Tak sabar nak tengok hasilnya.

and Alhamdulillah

ITS A WRAPP !!!!!!!

No comments:

Post a Comment