Wednesday, February 15, 2017

A Thought of Him.



Aku tertarik dengan kata-kata ni which aku dapat dari blog Budak Tomato

"
"I used to write because writing is my remedy, but guess now I’m truly healed. That’s why I stopped.
Or maybe because I don’t want to re-live the pain."
Terus fikiran ni ter- 'pop-up' nama kau .

Aku sedar sebenarnya sejak tahun 2015 aku dah mula slow down untuk tulis pasal kau. Bayangkan lepas kau pergi je, aku terus create 2 Tumblr account just untuk tulis pasal kau. Boleh katakan setiap hari aku menulis. Even kau tak pernah tahu pun aku tulis pasal kau.

Masuk 2016, memang aku totally stop menulis dekat page tu. Even page Tumblr lagi satu tu pun, kalau aku update, bukan pasal kau lagi. I totally have a new inspiration.

I admit, lepas je kau pergi, my personal life jadi quiet miserable until now. Orang-orang yang tahu pasal kau, still tanya if I'm still waiting on you.. Aku pun tak reti nak jawab macam mana.

Aku dah kalah dengan kau atas banyak benda. Aku dah tak ingat apa kau pesan dan aku langgar semua janji aku. Aku terfikir, kalau kau still ada, mesti semua baik-baik je.

Tapi

Kenapa aku mesti bergantung pada kau untuk tunggu benda baik terjadi.

Aku pun tak tahu

*

dan malam tadi kau datang.
sampai aku dah tak kenal kau siapa. Aku kena pandang kau lama-lama baru aku kenal kau siapa.
Selama ni kau tak pernah nak senyum kat aku. Kau selalu ignore aku .
Tapi malam tadi kau senyum.
Aku tak tahu apa maksud kau ?
Aku tak rasa kau akan datang balik. Itu tak mungkin.

Tapi kalau kau balik ?


*
Sebenarnya kan , aku tak tahulah betul ke aku dah berhenti berharap

atau

aku sebenarnya berserah je dengan perasaan aku.

Ni tahun Ke-4. Aku tengah fikir macam mana nak wish birthday kau nanti.

*
Dear Allah, please take care of him where ever he go.
and Dear Sea, please be nice to him.


No comments:

Post a Comment